Asertywność metodą budowania
porozumienia
i reagowania na konflikt
Adresaci
szkolenia:
Szkolenie jest adresowane do osób odpowiadających za budowanie relacji z
klientami, współpracownikami, osób mających trudności z wyrażaniem i
egzekwowaniem swoich praw, uczuć, wydawaniem poleceń oraz z asertywną postawą.
Cele:
-
nabycie umiejętności rozwiązywania trudnych sytuacji interpersonalnych
-
nabycie umiejętności jasnego formułowania swoich oczekiwań
-
zdobycie umiejętności skutecznego wyrażania swoich poglądów, uczuć, oczekiwań
-
wzmocnienie swojego poczucia pewności w sytuacjach kryzysowych
Korzyści dla uczestników:
-
poznają poziom swojej asertywności i ją udoskonalą
-
będą umieli konstruktywnie poradzić sobie w trudnych sytuacjach
-
zdobędą umiejętność odmawiania, wyrażania emocji, próśb, poleceń
-
rozwiną umiejętność przyjmowania i wyrażania informacji zwrotnych
Zakres tematyczny:
-
istota asertywności, podstawowe modele asertywności
-
asertywne prawa, trudności związane z obroną swoich praw
-
mapa indywidualnych zachowań asertywnych, autodiagnoza zachowań asertywnych
-
asertywne, uległe, agresywne, manipulacyjne postawy i zachowania
-
redukowanie lęku w kontaktach interpersonalnych
-
umiejętność wykazywania inicjatywy w relacjach z klientami i współpracownikami
-
zwiększanie pozytywnej motywacji i efektywnego realizowania zadań
-
wyrażanie i egzekwowanie swoich praw, uczuć, oczekiwań w jasny i bezpośredni sposób (respektujący uczucia i poglądy rozmówcy)
-
reguły asertywnej odmowy
-
asertywność w kontaktach ze zwierzchnikiem, współpracownikiem, podwładnym i klientem
-
wydawanie poleceń i wyrażanie próśb
-
rola informacji zwrotnych
-
wyrażanie i przyjmowanie informacji zwrotnych (pochwały i konstruktywna krytyka a efektywność pracy, zamiana krytyki osoby na krytykę zachowania)
-
wpływ efektywnej komunikacji na poprawę relacji interpersonalnych i atmosferę w pracy
-
konstruktywny kontakt z partnerem rozmowy w sytuacjach trudnych (konfliktu, sprzeczności interesów, presji, agresji, krytyki, prób manipulacji itp.)
-
asertywna interwencja
-
wzmacnianie poczucia własnej wartości i szacunku do siebie, wpływ samooceny na skuteczność podejmowanych działań
-
Zapisz się teraz. Zarezerwuj sobie miejsce.