Asertywność metodą budowania porozumienia
i reagowania na konflikt

Adresaci szkolenia:
Szkolenie jest adresowane do osób odpowiadających za budowanie relacji z klientami, współpracownikami, osób mających trudności z wyrażaniem i egzekwowaniem swoich praw, uczuć, wydawaniem poleceń oraz z asertywną postawą.

Cele:

  • nabycie umiejętności rozwiązywania trudnych sytuacji interpersonalnych

  • nabycie umiejętności jasnego formułowania swoich oczekiwań

  • zdobycie umiejętności skutecznego wyrażania swoich poglądów, uczuć, oczekiwań

  • wzmocnienie swojego poczucia pewności w sytuacjach kryzysowych

Korzyści dla uczestników:

  • poznają poziom swojej asertywności i ją udoskonalą

  • będą umieli konstruktywnie poradzić sobie w trudnych sytuacjach

  • zdobędą umiejętność odmawiania, wyrażania emocji, próśb, poleceń

  • rozwiną umiejętność przyjmowania i wyrażania informacji zwrotnych

Zakres tematyczny:

  • istota asertywności, podstawowe modele asertywności

  • asertywne prawa, trudności związane z obroną swoich praw

  • mapa indywidualnych zachowań asertywnych, autodiagnoza zachowań asertywnych

  • asertywne, uległe, agresywne, manipulacyjne postawy i zachowania

  • redukowanie lęku w kontaktach interpersonalnych

  • umiejętność wykazywania inicjatywy w relacjach z klientami i współpracownikami

  • zwiększanie pozytywnej motywacji i efektywnego realizowania zadań

  • wyrażanie i egzekwowanie swoich praw, uczuć, oczekiwań w jasny i bezpośredni sposób (respektujący uczucia i poglądy rozmówcy)

  • reguły asertywnej odmowy

  • asertywność w kontaktach ze zwierzchnikiem, współpracownikiem, podwładnym i klientem

  • wydawanie poleceń i wyrażanie próśb

  • rola informacji zwrotnych

  • wyrażanie i przyjmowanie informacji zwrotnych (pochwały i konstruktywna krytyka a efektywność pracy, zamiana krytyki osoby na krytykę zachowania)

  • wpływ efektywnej komunikacji na poprawę relacji interpersonalnych i atmosferę w pracy

  • konstruktywny kontakt z partnerem rozmowy w sytuacjach trudnych (konfliktu, sprzeczności interesów, presji, agresji, krytyki, prób manipulacji itp.)

  • asertywna interwencja

  • wzmacnianie poczucia własnej wartości i szacunku do siebie, wpływ samooceny na skuteczność podejmowanych działań

  • Zapisz się teraz. Zarezerwuj sobie miejsce.

strzałka