Rozpoznawanie podstawowych typów klienta i dopasowanie
się do nich zachowań handlowca

 

Adresaci szkolenia:
Handlowcy odpowiedzialni za prowadzenie rozmów z klientami, przedstawiciele handlowi, osoby mające kontakt z klientem, nastawione na budowanie z nim długotrwałych relacji, pracownicy działów obsługi klienta.

Cele:

  • zdobycie wiedzy, która skutecznie zwiększy efektywność pracy handlowca

  • poprawa jakości kontaktów z klientem

  • zauważanie i rozumienie potrzeb klienta

  • efektywne wykorzystanie narzędzi komunikacji w rozmowie z klientem

  • zdobycie wiedzy jak poradzić sobie z trudnym klientem

Korzyści dla uczestników:

  • nauczą się umiejętnie budować relacje z klientem w oparciu o znajomość typologii osobowości klienta

  • zdobędą umiejętność odpowiedniego reagowania w rozmowie z trudnym klientem

  • będą umieli efektywnie współpracować z klientem

  • będą umieli pozyskiwać nowych klientów

  • poprawią jakość kontaktów z klientami, a w efekcie rozwiną i umocnią pozycję swojej firmy

Zakres tematyczny:

  • nabycie umiejętności inicjowania profesjonalnego kontaktu z klientem

  • rozpoznawanie kryteriów, jakimi kierują się klienci podejmując decyzję o zakupie i wykorzystywanie tej wiedzy w procesie sprzedaży

  • dostosowanie sposobu argumentacji do cech osobowych rozmówcy

  • sprzedaż przez pytania

  • poznanie różnych sposobów, w jaki ludzie porządkują informacje o świecie i na tej podstawie podejmują decyzję o zakupie

  • zróżnicowane podejście do klienta: dostosowanie się do poszczególnych typów psychologicznych klientów, zamiast obsługiwania wszystkich według jednego schematu

  • wykorzystywanie wiedzy na temat dominujących programów i dostosowywanie się do grupy klientów w sytuacjach handlowych

  • sposoby radzenia sobie z różnymi reakcjami klienta (rzeczowość, niechęć, niezdecydowanie, znudzenie)

  • likwidowanie negatywnych przekonań, obaw i wahań klienta oraz zdobywanie jego zaufania

  • rozpoznawanie i pokonywanie oporów klientów

  • rozmowa z trudnym klientem

  • Zapisz się teraz. Zarezerwuj sobie miejsce.

strzałka