Rozwiązywanie konfliktów
Adresaci
szkolenia:
Szkolenie skierowane jest do osób, które chcą doskonalić swoje umiejętności z
zakresu rozwiązywania konfliktów, do zespołów i grup, które znają się, pracują
ze sobą i napotykają podczas współpracy na trudności, w wyniku których dochodzi
do konfliktów.
Cele:
-
poszerzenie wiedzy i doskonalenie umiejętności rozwiązywania konfliktów
-
poznanie natury i dynamiki konfliktów
-
poznanie stylów rozwiązywania konfliktów i praktycznych narzędzi
-
kształtowanie umiejętności wyrażania emocji w konflikcie i reagowania na nie
Korzyści dla uczestników:
-
zyskanie większej skuteczności w rozwiązywaniu sytuacji konfliktowych
-
nabycie umiejętności lokalizowania źródeł konfliktów
-
zapoznanie się z technikami radzenia sobie z konfliktem
-
nabycie umiejętności oddzielenia emocji od problemu
-
nabycie umiejętności rozpoznania sytuacji konfliktowej
-
zdolność do zapobiegania eskalacji konfliktu
Zakres tematyczny:
-
istota i typy konfliktów
-
diagnozowanie źródeł konfliktu
-
analiza własnych strategii postępowania w sytuacji konfliktowej, popełnianych błędów
-
kształtowanie umiejętności współpracy w celu znalezienia rozwiązania satysfakcjonującego obie strony
-
przeżycie dynamiki konfliktu i wypracowywanie wspólnego stanowiska
-
ćwiczenie umiejętności dojścia do konsensusu z partnerami interakcji
-
nauka strukturalizowania i rozwiązywania problemów
-
kompromis a konsensus
-
fazy konfliktów
-
analiza sytuacji konfliktowej metodą T. Gordona
-
koło konfliktu
-
poziomy konfliktu
-
konflikt na poziomie struktury
-
pozytywne i negatywne reakcje na konflikt
-
analiza potrzeb stron konfliktu i formułowanie problemu
-
metody i techniki rozwiązywania sytuacji konfliktowych (dobór odpowiedniego miejsca i czasu, negocjowanie ze stronami konfliktu, uświadomienie sobie hierarchii potrzeb każdej ze stron, konsekwencje zajmowania nieustępliwego stanowiska)
-
uzgadnianie wspólnego stanowiska – trójkąt satysfakcji
-
korzystanie z zasad asertywności i zarządzania emocjami w rozwiązywaniu konfliktów
-
efektywna komunikacja jako niezbędne narzędzie zarządzania konfliktem
-
bariery komunikacyjne a rozwiązywanie konfliktów
-
konflikty funkcjonalne i dysfunkcjonalne
-
zniekształcenia postrzegania występujące w konflikcie
-
czynniki sprzyjające efektywnemu rozwiązywaniu sporów
-
umiejętność dostrzeżenia konfliktu w jego bardzo wczesnej fazie
-
zasady sprzyjające osiągnięciu porozumienia
-
bezpieczne wychodzenie z konfliktów
-
kształtowanie bardziej harmonijnych stosunków między pracownikami, współpracownikami i klientami
-
Zapisz się teraz. Zarezerwuj sobie miejsce.