Rozwiązywanie konfliktów

 

Adresaci szkolenia:
Szkolenie skierowane jest do osób, które chcą doskonalić swoje umiejętności z zakresu rozwiązywania konfliktów, do zespołów i grup, które znają się, pracują ze sobą i napotykają podczas współpracy na trudności, w wyniku których dochodzi do konfliktów.

Cele:

  • poszerzenie wiedzy i doskonalenie umiejętności rozwiązywania konfliktów

  • poznanie natury i dynamiki konfliktów

  • poznanie stylów rozwiązywania konfliktów i praktycznych narzędzi

  • kształtowanie umiejętności wyrażania emocji w konflikcie i reagowania na nie

Korzyści dla uczestników:

  • zyskanie większej skuteczności w rozwiązywaniu sytuacji konfliktowych

  • nabycie umiejętności lokalizowania źródeł konfliktów

  • zapoznanie się z technikami radzenia sobie z konfliktem

  • nabycie umiejętności oddzielenia emocji od problemu

  • nabycie umiejętności rozpoznania sytuacji konfliktowej

  • zdolność do zapobiegania eskalacji konfliktu

Zakres tematyczny:

  • istota i typy konfliktów

  • diagnozowanie źródeł konfliktu

  • analiza własnych strategii postępowania w sytuacji konfliktowej, popełnianych błędów

  • kształtowanie umiejętności współpracy w celu znalezienia rozwiązania satysfakcjonującego obie strony

  • przeżycie dynamiki konfliktu i wypracowywanie wspólnego stanowiska

  • ćwiczenie umiejętności dojścia do konsensusu z partnerami interakcji

  • nauka strukturalizowania i rozwiązywania problemów

  • kompromis a konsensus

  • fazy konfliktów

  • analiza sytuacji konfliktowej metodą T. Gordona

  • koło konfliktu

  • poziomy konfliktu

  • konflikt na poziomie struktury

  • pozytywne i negatywne reakcje na konflikt

  • analiza potrzeb stron konfliktu i formułowanie problemu

  • metody i techniki rozwiązywania sytuacji konfliktowych (dobór odpowiedniego miejsca i czasu, negocjowanie ze stronami konfliktu, uświadomienie sobie hierarchii potrzeb każdej ze stron, konsekwencje zajmowania nieustępliwego stanowiska)

  • uzgadnianie wspólnego stanowiska – trójkąt satysfakcji

  • korzystanie z zasad asertywności i zarządzania emocjami w rozwiązywaniu konfliktów

  • efektywna komunikacja jako niezbędne narzędzie zarządzania konfliktem

  • bariery komunikacyjne a rozwiązywanie konfliktów

  • konflikty funkcjonalne i dysfunkcjonalne

  • zniekształcenia postrzegania występujące w konflikcie

  • czynniki sprzyjające efektywnemu rozwiązywaniu sporów

  • umiejętność dostrzeżenia konfliktu w jego bardzo wczesnej fazie

  • zasady sprzyjające osiągnięciu porozumienia

  • bezpieczne wychodzenie z konfliktów

  • kształtowanie bardziej harmonijnych stosunków między pracownikami, współpracownikami i klientami

  • Zapisz się teraz. Zarezerwuj sobie miejsce.

strzałka